برای دانلود متن کامل پایان نامه ، مقاله ، تحقیق ، پروژه ، پروپوزال ،سمینار مقطع کارشناسی ، ارشد و دکتری در موضوعات مختلف با فرمت ورد می توانید به سایت  jemo.ir  مراجعه نمایید
رشته مدیریت همه موضوعات و گرایش ها : صنعتی ، دولتی ، MBA ، مالی ، بازاریابی (تبلیغات - برند - مصرف کننده -مشتری ،نظام کیفیت فراگیر ، بازرگانی بین الملل ، صادرات و واردات ، اجرایی ، کارآفرینی ، بیمه ، تحول ، فناوری اطلاعات ، مدیریت دانش ،استراتژیک ، سیستم های اطلاعاتی ، مدیریت منابع انسانی و افزایش بهره وری کارکنان سازمان
Efficiency بهره وری

در این سایت مجموعه بسیار بزرگی از مقالات و پایان نامه ها با منابع و ماخذ کامل درج شده که قسمتی از آنها به صورت رایگان و بقیه برای فروش و دانلود درج شده اند

2-4-6-1-3) بانک اطّلاعاتی اطلاعات جنایی پلیس کشف جرائم1(سامانه ویژه):
سامانه ویژه به عنوان یکی از ابزارهای مدیریتی و بانک های اطلاعاتی است که تمامی ادارات استان ها و شهرستان ها عضوی از آن شده و کاربرانی دارند.ا ین سامانه با توجه به آشنا شدن اکثر کاربران و مدیران و کاربردی شدن قابل توجه آن در پلیس های کشف جرائم سراسر کشور، تا حدود زیادی می تواند نیازهای اطلاعاتی و استعلام سوابق اسمی در رابطه با مجرمان و متهمان را برآورده سازد. به منظور تکمیل آن و تجمیع بیشتر سوابق و با هدف داشتن یک بانک اطلاعاتی گسترده و جامع که بتواند حداقل نیاز های اطلاعاتی واحد های پلیس کشف جرائم را بر طرف سازد، طرح های مختلفی نیز اجرا شده است تا ضمن آمار گیری و تجزیه و تحلیل درست از سوی مسئولین، امکان برطرف نمودن اشکالات نیز میسر باشد. یکی از قابلیت های، بسیار مفید سامانه، بخش ارتباطات (ارتباط از طریق پیام) می باشد که تقریبا چیزی شبیه به ایمیل است و کاربران را قادر می سازد در کمتر از یک ثانیه مطلب، مدرک ویا سندی رابه هر کاربر دیگری در هر یک از پلیس های کشف جرائم سراسر کشور انتقال داده، یادآوری نموده یا درخواست نمایند ( بیابانی،303:1389).
اولین بانک اطّلاعاتی مجرمان که در سال 1307 هجری شمسی تشکیل شد. شامل اطلاعات شناسنامه ای، آثار انگشتان و عکس از مجرمان بوده است که تحت عنوان کارت انگشت نگاری مجرم با کلاسمان و طبقه بندی هانری، به صورت فیزیکی نگهداری می شده است (خدائیان و تراب زاده،319:1388).
در حال حاضر پلیس کشف جرائم درصدد بهره برداری از نظام نوین و پیشرفته ایی است که در واقع یک منبع اطلاعاتی باشد و بتواند در تجمیع اطلاعات و نیل به هدف نقش مؤثر و به سزایی ایفاء کند و اطلاعات پرونده از تشکیل تا بایگانی درسامانه ای ثبت و به صورت یکنواخت اجرایی گردد.
در این راستا، سامانه ویژه پلیس آگاهی به عنوان یکی از اصلی ترین وسیله تجمیع و تبادل اطلاعات پلیس آگاهی سراسر کشور، در سال 1384 تدوین، طراحی و تهیه شد. به طوری که کلیه کاربران پلیس آگاهی سراسر کشور (تا پایین ترین رده) قادر به ورود، ثبت و بهره برداری اطلاعات در این سامانه می باشند. در ابتدا فقط با گروه افراد تحت تعقیب پلیس آگاهی راه اندازی شد. لیکن با احصاء نیاز پلیس آگاهی، گروه های دیگری نیز به آن افزوده خواهد شد (پلیس آگاهی ناجا، مرکز اطلاعات جنایی،اداره فنی و بانک های اطلاعاتی, مهرماه، 1387).
از عمده بانک های اطلاعاتی طراحی شده در سامانه جامع ویژه آگاهی موارد زیر می باشند:
1-بانک اطلاعاتی گروه مراجعین (کد10) 2 -بانک اطلاعاتی گروه مظنونین و متهمین ( کد 12)

3- بانک اطلاعاتی گروه فقدانی ها (کد14) 4- بانک اطلاعاتی گروه اجساد (کد16)
5- بانک اطلاعاتی گروه افراد تحت تعقیب (کد 18) 6-بانک اطلاعاتی گروه مجرمین حرفه ای و سابقه دار(کد20)
7- زیر سیستم گروه پرونده های آدم ربایی (کد22) 8- بانک اطلاعاتی گروه پرونده های سرقت های بعنف
9 - بانک اطلاعاتی گروه پرونده های تجاوزات جنسی (کد24)
10 -بانک اطلاعاتی گروه اسناد (اسناد سرقتی و جعلی).(کد28)
11 -زیر سامانه گروه سرقت های مسلحانه
12-زیر سامانه گروه ثبت و ارجاع (کد30) (جهانشیری،97:1390).
ا- بانک اطلاعاتی مراجعان(شاکی،شاهد یا مطلع):
شامل اطلاعات تمامی افرادی است که به عنوان شاکی، شاهد یا مطلع به پلیس آگاهی مراجعه می نمایند.ثبت و ورود اطلاعات این گروه توسط کاربران افسر ارجاع صورت می گیرد.
2- بانک اطّلاعاتی متهمان یا مظنونان:
شامل کلیه افرادی است که به عنوان مظنون و یا متهم به پلیس آگاهی معرفی می شوند اطلاعات و مشخصات کلیه کسانی که به علت مظنون بودن و یا تحت اتهام بودن به پلیس های کشف جرائم سراسر کشور معرفی می شوند، در این گروه ثبت و بهره برداری می شود (بیابانی, 1389: 284-285).
3-بانک اطّلاعاتی فقدانی ها:

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...